-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51857 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

فتح خيبر چگونه انجام شد؟

پس از تصميم پيامبر بر حمله به خيبر، سپاه اسلام شبانه به كنار «خبير» رسيدند، و صبحگاهان كه اهل «خيبر» از ماجرا با خبر شدند خود را در محاصره سربازان اسلام ديدند، سپس پيامبر(ص) قلعه​ها را يكي بعد از ديگري فتح كرد، تا به آخرين قلعه كه از همه محكمتر و نيرومندتر بود و فرمانده معروف يهود «مرحب» در آن قرار داشت، رسيد.



در اين ايام حالت سردرد شديدي كه گهگاه به سراغ پيامبر(ص) مي​آمد به او دست داد، به گونه​اي كه يكي دو روز نتوانست از خيمه بيرون آيد، در اين هنگام (طبق تواريخ معروف اسلامي) «ابوبكر» پرچم را به دست گرفت و با مسلمانان به سوي لشكر يهود تاخت، اما بي​آنكه نتيجه بگيرد بازگشت، بار ديگر «عمر» پرچم را به دست گرفت و مسلمانان شديدتر از روز قبل جنگيدند، ولي بدون گرفتن نتيجه بازگشتند.



اين خبر به گوش رسول خدا(ص) رسيد فرمود «به خدا سوگند فردا پرچم را به دست مردي مي​سپارم كه او خدا و پيامبرش را دوست دارد، و خدا و پيامبر نيز او را دوست دارند. و او قلعه را با قدرت فتح خواهد نمود».



گردنها از هر سو كشيده شده كه منظور چه كسي است؟ جمعي حدس زدند كه منظور پيامبر(ص) علي(ع) است ولي علي(ع) هنوز در آنجا حضور نداشت، چرا كه چشم درد شديدي او را از حضور در لشكر مانع شده بود، اما صبحگاهان علي(ع) سوار بر شتري وارد شد. و نزديك خيمه پيامبر(ص) پياده گشت، در حالي كه چشمانش شديداً درد مي​كرد.



پيامبر(ص) فرمود نزديك بيا! نزديك رفت، از آب دهان مباركش بر چشم علي(ع) ماليد، و چشمش به بركت اين اعجاز كاملاً سالم شد، سپس پرچم را به دست او داد.



علي(ع) با لشكر اسلام به سوي قلعه بزرگ خيبر حركت كرد، مردي از يهود از بالاي ديوار سؤال كرد كيستي؟ فرمود «من علي بن ابيطالبم» يهودي فرياد كشيد اي جماعت يهود شكستتان فرا رسيد! در اين هنگام مرحب يهودي فرمانده آن دژ به ميدان مبارزه علي(ع) آمد و چيزي نگذشت كه با يك ضربت كاري بر زمين افتاد



جنگ شديدي ميان مسلمانان و يهوديان درگرفت علي(ع) نزديك در قلعه آمد، و با حركتي نيرومند و پرقدرت در را از جا بركند و به كناري افكند، به اين ترتيب قلعه گشوده شد و مسلمانان وارد آن شدند و آن را فتح كردند.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.